Hopp til hovedinnhold

Fornøyde kunder i over 20 år

Vi setter alltid våre kunder først og har gjort det i over to tiår. Gjennom nært samarbeid har vi kontinuerlig tilpasset og forbedret vårt innkjøpssystem for å møte de stadig skiftende kravene i hotell-, restaurant- og kantinebransjen. Dette har ført til at vi i dag kan vise til et bredt utvalg fornøyde kunder.

Kunder om bestilling og ordrebehandling:

  • «Vi gjør ca. 80 prosent av innkjøpene via Buy at Nores. For oss med nesten daglige, repeterende bestillinger er det den enkleste og raskeste løsningen. At alle leverandørene finnes på ett sted gjør hverdagen både lettere og mer effektiv.»

  • «Jeg bruker Millum til bestilling og varetelling, og for å få nye ideer ved å finne produkter i varekataloger som jeg kan bruke i mine matretter. Millum hjelper meg med å finne bærekraftig mat enklere.»

  • «Bestillingsrutinene er blitt vesentlig forenklet med Millum. Vi har målt tid i varebestilling innenfor dagens praksis ved Sykehuset Namsos. Spart tid er 46 min per uke tilsvarende 5 arbeidsdager i året for kun varebestilling.»

  • «Med Millum sparer kjøkken tid i 3 ledd; 1) bestilling av varer etter avtale og 2) postkontraktuell kontroll og 3) avvikshåndtering.»

  • «Det er effektivt.  Varer er lett søkbare på tvers av kataloger og leverandører. Handlelistefunksjonen, sammen med varetelling, gjør at alt ligger samlet på et sted. Slik er Millum et helgodt system for oss som driver storhusholdning.»

  • «Med Millum Procurement får jeg rett pris på alle varer hver gang. På den måten har jeg alltid full kontroll. Jeg vil rett og slett takke Eurest for at de har valgt et så godt verktøy til oss og Millum for at dere utvikler det.»

  • «Jeg er så glad i handlelistefunksjonen! Den er enkel, hjelper meg masse i bestillingsprosessen og er absolutt min favoritt i innkjøpsportalen! I tillegg liker jeg hvordan de fungerer sammen med varetelling, som også har offline-modus.»

  • «En av hovedfordelene med Millum er at vi sparer tid. Alle produkter er kvalitetssikret, så når våre kollegaer handler fra våre varekataloger i Millum, slipper de å bruke tid på å vurdere om det er gode produkter å bestille eller ikke.»

  • «Vi driver kjededrift med enorme volum. Med Millum på tvers av hoteller, gjør vi det enkelt for ansatte å gjøre jobben riktig, noe som reduserer varekost og tidsbruk, samtidig som det gir økt kontroll. Dette er helt avgjørende for oss.»

Kunder om Menybank og bærekraftige tilleggsmoduler:

  • «I Menybank kan vi legge inn hvor mange porsjoner som skal tilberedes, få oversikt over allergener og få en kalkyle og handleliste ut fra dette. Det gjør innkjøpene mer nøyaktige og bidrar til stor reduksjon i både matsvinn og kostnader.»

  • «Menybank regner automatisk ut hva jeg må bestille. Noen retter selger bedre enn andre. Da justerer jeg bare mengden i Menybank og får raskt oversikt over hvor mye jeg trenger av hver vare. Det sparer mye tid i planlegging og bestilling.»

  • «Med Millums CO2-kalkulator kan vi se klimaavtrykket til oppskriftene våre. Det er viktig for våre ansatte og kundene våre, etter hvert, å få en forståelse for hva en middag med kjøttkaker gir kontra en middag som er plantebasert.»

  • «Med Millums matsvinnfunksjon går registrering og beregning av matsvinn smidig, noe som støtter vårt sterke bærekraftsfokus.»

  • «Med Millums menyplanlegger får kokkene mer tid til å legge opp en tallerken og få maten til å se god ut. De slipper å være opptatt av hva de skal bestille og prøve å ha kontroll på neste ukes meny.»

  • «Millum forenkler hverdagen og bidrar til at vi kan ta gode valg. Alle produktene i Millum er allerede kvalitetssikret for de ulike varekatalogene, så vi vet at vi gjør en etisk rett handel, samtidig som vi får oversikt over klimaberegninger.»

  • «Med Millum kan vi sette opp menyer og oppskrifter som er ferdig klimaberegnet med hvor stort CO-2 utslipp det har, samtidig som det er ferdig kostnadsberegnet slik at vi kan prise det riktig.»

  • «Vi serverer 30 millioner kaffekopper årlig, 80 000 om dagen. Ved hjelp av Millum kan vi sikre at alle våre hoteller serverer økologisk fairtrade kaffe. Slike små valg bidrar til å få stor betydning og gjøre en bærekraftig forskjell.»

Kunder om varetellingsmodulen:

  • «Etter å ha tatt i bruk varetellingsmodulen skanner jeg varene direkte inn i systemet, får dem sortert som jeg vil, og slipper manuelle prosesser. Vi sparer tid og gjør varetelling tre ganger i året.»

  • «To timer på varetelling i stedet for seks, er fire timer overtid spart eller tid som kan brukes på omsetningsøkende arbeid, hver eneste gang noen gjør en varetelling på en av våre 130 enheter.»

  • «Vi bruker portalen både til innkjøp og varetelling. Med ca. 700 varelinjer på lager er det mye å registrere, men portalen gjør det enkelt å hente oppdaterte varetellingslister. Gamle Excel-ark var tungvinte og ufullstendige.»

  • «Millum er både brukervennlig og effektivt, og med varetellingsappen i tillegg blir telling av varer enklere enn noensinne.»

Se flere kundereferanser

Kundehistorier

foto kokk serverer brett med mat på institusjon

Offentlig sykehus sparer inn en hel arbeidsuke per år med innkjøpssystem

foto to matbrett med mat og drikke

Offentlig sykehus sparer flere hundre tusen med innkjøpssystem

foto radisson blu hotellbygning

Norsk innkjøpssystem gir gnist til globalt prosjekt

Radisson Blu Waterfront Hotel i Stockholm

Setter standarden for resten av verden

foto personer kjøper mat i kantine

Mer enn et innkjøpssystem: Kantinekjede med stort samfunnsansvar benytter alle Millums funksjoner

Coor mottar prisen for Årets storkjøkken under Matprisen

Bærekraftig kantinedrift: Millum-kunde kåret til Årets storkjøkken under Matprisen 2023

foto Kjøkkensjef Karim Bouhadoun hos Eurest

Digitale rutiner og flyt hos Eurest Nydalen

foto kjøkkensjef med urter og grønt i bakgrunn

Fornøyd kjøkkensjef på Bastion

foto restaurant med bord og utsikt over by

Gode innkjøpsrutiner på Hotel Riverton

foto matavfall og kniv på trebord

Reduserer matsvinnet fra nord til sør

foto Utdeling av matpris 2021 på scene.

Effektivitet på storkjøkkenet

Amalie Nerby, Key Account Manager for Burger King.

Burger King fornyer tillit til Millum