Moduler og funksjoner i Millum Procurement
Millum Procurement er delt inn i ulike moduler som gjør håndteringen av arbeidsoppgavene på kjøkkenet enklere.
De fleste modulene er standardmoduler som alle har tilgang til. Noen moduler kan du velge å legge til i ditt innkjøpssystem, ut fra behov.
Standardmoduler
Bestilling
- Handlelister
- Produktsøk
- Varekataloger
- Faste ordre
- Ordregodkjenning
Ordrebehandling
- Ordrearkiv
- Ordrebekreftelse
- Pakksedler
- Varemottak
- Avviksmeldinger
Avtaler
- Leverandøravtaler
- Leverandørmerking
Menybank
- Oppskrifter med kalkyle
- Merking
- Deling
- Multierstatt varer
Varetelling
- Varetelling inkl. app
- Både online og offline
- Oppdatert verdi mot leverandørenes kataloger
Rapporter
- Standardrapporter med data fra alle moduler
- Enkel tilpasning for skreddersydde rapporter
- Rettighetsstyring på rapporter
Tilleggsmoduler
Menyplanlegging
- Planlegging av menyer
- Intervaller som ukes- eller månedsmeny
- Oversikt over råvarebruk og kostpris
CO2-kalkulator
- Kalkuler klimaavtrykk på oppskrifter ved å koble ingredienser til klimatall i RISE-klimatalldatabase
- Muligheten for informerte valg – for gjest og for den som bygger oppskriften
Matsvinn
- Registrering av matsvinn på opp til 5 områder
- Matsvinnapp
- Last ned rapport og send direkte til prosjektet: «KuttMatsvinn2030»
Fritekstbestilling
- Bestilling av tjenester utenfor varekataloger
- Bestilling av tjenester fra leverandører som ikke har varekatalog i løsningen; vikartjenester, håndverkere, vektertjenester, m.fl.
Faktura
- Formidling av alle innkommende faktura
- Beriket med data som f.eks. konterings- og mottakerinformasjon
Millum Analytics
- Systematisering av data fra innkjøpsportalen