Moduler og funksjoner i Millum Procurement
Millum Procurement er delt inn i ulike moduler som gjør håndteringen av arbeidsoppgavene på kjøkkenet enklere.
De fleste modulene er standardmoduler som alle har tilgang til. Noen moduler kan du velge å legge til i ditt innkjøpssystem, ut fra behov.
Standardmoduler
Bestilling
- Handlelister
- Produktsøk
- Varekataloger
Ordrebehandling
- Ordrearkiv
- Avviksmeldinger
- Pakksedler
- Ordregodkjenning
Avtaler
- Leverandøravtaler
- Leverandørmerking
Menybank
- Oppskrifter
- Merking
- Deling
- Multierstatt
Varetelling
- Varetelling for ett eller flere lagre på samme lokasjon
- Oppdatert verdi mot leverandørenes kataloger
- Registrering av varemottak
- Registrering av avviksmeldinger integrert mot leverandørens system
Rapporter
- Standardrapporter med data fra alle moduler
- Enkel tilpasning for skreddersydde rapporter
- Alle rapporter i flere formater
- Rettighetsstyring på rapporter
Tilleggsmoduler
Menyplanlegging
- Planlegging av menyer
- Intervaller som ukes- eller månedsmeny
- Oversikt over råvarebruk og kostpris
CO2-kalkulator
- Kalkuler klimaavtrykk på oppskrifter ved å koble ingredienser til klimatall i RISE-klimatalldatabase
- Muligheten for informerte valg – for gjest og for den som bygger oppskriften
Matsvinn
- Registrering av matsvinn på opp til 5 områder
- App som fungerer offline og snakker med Desktopversjonen
- Last ned rapport og send direkte til prosjektet: «KuttMatsvinn2030»
Fritekstbestilling
- Bestilling av tjenester utenfor varekataloger
- Bestilling av tjenester fra leverandører som ikke har varekatalog i løsningen; vikartjenester, håndverkere, vektertjenester, m.fl.
Faktura
- Formidling av alle innkommende faktura
- Beriket med data som f.eks. konterings- og mottakerinformasjon
Millum Analytics
- Systematisering av data fra innkjøpsportalen