Hopp til hovedinnhold

Dette er Millum

Millum er Nordens største innkjøpssystem for hoteller, restauranter og kantiner. Hvert år handles det for mer enn 10 mrd. kroner gjennom systemet vi har utviklet. Med mer enn 16.000 brukere daglig blir vi hele tiden bedre, takket være et tett samarbeid med dem alle. 

 

Det er derfor vi sier: En god handel satt i system!

 

Vi kan storhusholdning

Helt siden oppstarten i 2002 har vi jobbet utelukkende med å levere og optimalisere innkjøpsløsninger som skal gjøre jobben enklere for leverandører og innkjøpere innen hotell, restaurant og kantiner.

Daglig leder, Bjørn Anskau og konsulent, Simen Ruberg står på stand, forran et lykkehjul. Foto

Et innkjøpssystem utviklet sammen med og for kundene

Helt siden starten har vi vært opptatt av å møte bransjens behov. Både til de som kjøper, men også de som leverer og selger. Derfor har vi jobbet tett med kundene for å utvikle funksjonalitet og systemet hele veien. Et arbeid som fortsetter den dag og som aldri vil slutte.

 

Første komplette innkjøpsløsning

Millum ble etablert i 2002 av Bjørn Anskau, Knut Øksby og Roberto Padin. Ideen var å lage ett system hvor hoteller, restauranter og kantiner kunne handle alt de trengte fra deres valgte leverandører. I dag er Millum Norges største innkjøpssystem og brukes av serveringssteder over hele Norge, samt i Sverige og Danmark. 

 

Nøytral

Vi er et nøytralt bindeledd. Vår drøm er å sikre en innkjøpsløsning som er sikker og effektiv for både de som skal handle og de som selger. Vi er en markedsplass for storhusholdningsbransjen, som er oversiktlig og enkel.

 

Norske og nære

Norge er et langstrakt land med høye fjell og dype daler. Små tettsteder og større byer. På alle disse stedene finnes det mat- og drikkeprodusenter, restauranter, hoteller eller store bedrifter med kantiner. Klarer vi å lage en innkjøpsløsning som tilfredsstiller behovene, kravene og rutinene til alle disse, er vi overbevist om at vi kan klare det hvor som helst.

  • Millum

    er Norges første - og største - innkjøpssystem spesialtilpasset for hotell, restaurant og kantine

  • Millum

    utviklet i samarbeid med kundene siden starten i 2002

  • Millum

    er norske, men også etablert i Sverige og Danmark

  • Millum

    eier og har utviklet Matinfo, og samarbeider med Factlines

  • Millum

    er en nøytral markedsplass mellom innkjøpere og leverandører

  • Millum

    er bindeleddet mellom mer enn 90 små og store kunder på innkjøpssiden, og over 2.500 leverandører, grossister og produsenter


Følg oss gjerne!

Vi skal

levere fremragende kundeopplevelser som skaper bærekraftig konkurransefortrinn, effektiv differensiering og posisjonering med basis i vår merkevareplattform.

 

Vår visjon

Midt i enhver god handels- og informasjonsopplevelse.

 

Vår misjon

Et nøytralt verdinettverk som fasiliterer handel og informasjon

Vår posisjon

En proaktiv samarbeidspartner med et bredt spekter av digitale løsninger tilpasset markedets behov.

 

Vår bærekraftighet

Våre kunder skal kunne nå sine bærekraftsmål ved å ta informerte valg gjennom bruk av vår teknologi.

 

Våre verdier

Proaktiv - Pålitelig - Kunnskapsrik

20 år med fornøyde innkjøpere og leverandører

1. desember 2002 startet reisen mot det som nå er Nordens største innkjøpssystem for hotell, restaurant og kantine. Veien videre? Nordens, kanskje Europas, største - hvem vet? Vi sikter mot minst 20 år til!