Millum

Innhold

La oss spandere frokosten

og fortelle mer om hvordan du kan ha fordel av Millum!

Avtal et møte

Bli en mer effektiv innkjøper

Millums hovedprodukt for deg som skal kjøpe produkter og tjenester er en innkjøpsportal som heter Millum Procurement. Dette er en nettbasert løsning for innkjøp av varer og tjenester som dekker alle innkjøpsrelaterte funksjoner, fra bestilling til betaling.

 

I tillegg tilbyr vi løsninger for å sende og motta faktura, fakturabehandling, analyse eller integrasjon mot andre forretningssystemer.

 

Alt for at du kan gjøre en god handel – hver gang.

 
Kokk, servitør og kantinemedarbeider bruker Millums produkter.

Kundenes beste grunner for å bruke Millums løsninger:

Overblikk

Gir overlegent overblikk

Handlevogn_tommel

Forhindrer dårlige kjøp

Rapport

Forenkler oppfølging og kontroll

Mynter

Gir kontinuerlig gevinst

Samle alt i Millum Procurement og få full kontroll

I innkjøpsportalen Millum Procurement kan du samle produktene fra alle dine leverandører på ett sted. Dermed får alle som skal bestille noe direkte tilgang til avtalte produkter og avtalte priser. De finner enkelt tidligere ordrer, de kan opprette faste handlelister, utføre varetelling, lage oppskrifter og kalkyler, få kontroll på allergener og næringsinnhold, finne avtale- og leverandørinformasjon, og så mye mer.

 

Dermed blir det enklest og raskest å bruke de riktige leverandørene – alltid. Det betyr mindre feilbestillinger, økt kontroll og økt lønnsomhet. Og det betyr at du kan gjøre en god handel – hver gang.

Samarbeid med leverandørene

Med innkjøpsportalen Millum Procurement er det lett å legge til og bytte ut leverandører alt etter som behovet deres utvikles.
Samtidig er portalen utviklet med bakgrunn i både innkjøpere og leverandørers behov, og legger derfor til rette for et godt samarbeid. I tillegg er vi i Millum alltid på for å sørge for at alt fungerer. Alle bestillinger kommer frem. Hver gang.
 

Vi får en helt annen kontroll og kan skreddersy innkjøpene for utvalgte enheter. At vi eier all statistikk og data skaper fantastiske forutsetninger for oppfølging og beslutninger.”

Karl Elmstedt

Innkjøpsdirektør - Compass Group AB

Sende faktura eller motta?

Begge deler representerer stor verdi for deg enten det er i form av kostnadsreduksjon eller økt oversikt og kontroll. Vi kan hjelpe deg med alt.

 

Enten fakturaen skal inn eller ut av din virksomhet, konverteres fra eller til EHF-format eller noe annet, formidles over PEPPOL-nettverket eller direkte til din forretningspartner, sendes på papir eller skannes fra papir - uansett har vi tjenestene som gjør det mulig å hjelpe deg med en effektiv fakturastrøm.

it-infrasstruktur-no
commerce-faktura2

Få orden også på fakturabehandlingen

Dere kan også integrere vårt fakturaflytsystem Millum Pay med innkjøpsportalen og slik forenkle faktureringsarbeidet betydelig. Med bestillinger og fakturaer samlet på ett sted og en felles arbeidsflyt for alle fakturaer får du langt bedre oversikt og kontroll. Alle fakturaer går direkte til rett godkjenner, og ingen fakturaer kommer på avveie. Ta en prat med en av våre dyktige medarbeidere, så får du vite alt om Millum Pay.

Bruk kunnskapen som ligger bak tallene

Det går store mengder tall og annen data gjennom innkjøpsportalen – data som dere kan bruke i planlegging, strategi- og utviklingsarbeid. Ved hjelp av verktøyet Millum Analytics blir dessuten tallenes tale mye tydeligere. Snakk med oss om hvordan dere kan utnytte deres eget tallmateriale!
Hender på tastatur som handler
Matinfo

Hva er det i maten?

Matallergi og matintoleranse er vanlig i Norge, og det er blitt et krav fra både myndigheter og ikke minst gjester om god og riktig informasjon om hva alle varer faktisk inneholder. Derfor har Millum utviklet matinfo.no for det norske markedet, hvor du har fri tilgang til all informasjon du trenger om ingredienser, næringsinnhold, og om hva som kan fremkalle allergi. I Sverige samarbeider vi med validoo.se og dabas.se.

Integrer portalen i arbeidsflyten deres...

Innkjøpsportalen kan være et avansert verktøy som skal fungere sammen med mange andre systemer i virksomheten, og som skal brukes av mange. Det betyr at Millum Procurement må kunne integreres mot systemer for økonomi, finans, kasse/lager m.m. Og det kan den! Vi har dessuten erfaringen og kompetansen til å gjøre denne integrasjonen, og vi slipper den ikke før alt er oppe og står.

 

Det samme gjelder også for opplæring i bruken av systemet. Alle som behøver det kurses – i både hverdagsbruk og i utnyttelse av mulighetene produktet gir.

To personer i møte for å gjøre avtale.

..eller ta det hele steg for steg

Ikke sjelden kan innføringen av et nytt system føles overveldende. Derfor kan det være godt å vite at man også kan starte i det små. Kanskje er det ønskelig å bare teste ut selve innkjøpsmodulen for et fåtall brukere mot noen utvalgte leverandører?

 

Det kan vi tilby. Dermed er det en lav terskel for å få økt trygghet rundt løsningen og avdekke mulige gevinster for deg. Våre erfarne konsulenter vet bedre enn de fleste hvordan de kan hjelpe deg med en myk start. 

Hvorfor bør du ta i bruk e-procurement?

Lurer du på hvorfor din bedrift bør ta i bruk e-procurement? Ved å ta i bruk elektronisk handel har man et virkemiddel for å oppnå bedre anskaffelser og mer effektive kjøp. Innføring av et slikt system vil også understøtte bedriftens mål om effektiv ressursbruk.
james

Slik kommer du i gang som innkjøper

Handshake

Gjør avtaler med dine leverandører

Hengelas

Få tilgang til Millum Procurement

Produkter

Gi ansatte tilgang til riktige produkter

Millumlaptop

Gjør gode handler. Hver gang.

kontaktoss

Spør oss om råd i dag!

Millum har lang erfaring i å utvikle og ta i bruk e-handelsløsninger både for de som skal selge og de som skal kjøpe. Dette, kombinert med bred bransjekunnskap, gjør at vi er en god sparringspartner for deg.