Hopp til hovedinnhold

Et sted for effektiv varebestilling som del av din innkjøpsrutine

En av de største fordelene med å bruke et innkjøpssystem er at varer fra alle leverandører er samlet på ett sted. Dette forenkler din innkjøpsrutine betraktelig. Millum er spesielt utviklet for serveringsbransjen og sørger for at du sparer tid når du gjør dine varebestillinger.

Av: Mathilde Jelen Danielsen 03.01.2022 09:12

iStock-931275548

Alle leverandører i én handlekurv

Vet du hvilken leverandør som leverer den billigste melken, den beste økologiske kyllingen og de mest slitesterke kokkeskoene? Er det samme leverandør? Hvis du bruker Millum Procurement oppleves det slik. One stop shop er i vinden av en grunn. I innkjøpsportalen finner du de som leverer alt fra kjøtt, fisk, grønnsaker og krydder, til drikkevarer og alkohol. I tillegg finner du både kjøkkenutstyr og uniformer og ting du trenger for å innrede en restaurant eller spisesal.

Når du har alt på samme sted, slipper du å logge inn i flere portaler eller lete i mange kataloger. Du slipper å sammenligne priser og risikere ujevn kvalitet. Dette gjør at du sparer tid i hverdagen og får en enklere innkjøpsrutine. Du inngår alltid avtalene med leverandører selv, men jobber du i en av de store hotell- eller kantinekjedene, eller er medlem i en av innkjøpsorganisasjonene Nores, NHO Reiseliv innkjøp eller Gress-gruppen, har de fremforhandlet prisene for deg. Slik kan du være sikker på at du får riktig og god pris på akkurat de varene du skal ha. 

Fordel både for innkjøper og leverandør

At alle leverandører er samlet på ett sted er en fordel både for både innkjøpere og leverandører. Innkjøpssystemet blir et felles kontaktpunkt, en slags markedsplass. Dette gir både kjøper og selger en trygghet og forutsigbarhet, og bidrar til gjenkjøp mellom partene.

Millum kjenner serveringsbransjen og innkjøpsrutinene godt

Millum leverer innkjøpssystem spesielt rettet mot hoteller, restauranter og kantiner. Vi kjenner bransjen godt nok til å vite at det ikke er administrative oppgaver som skal ta lengst tid på et kjøkken. Derfor utvikler vi stadig funksjoner som skal forenkle hverdagen for både de som leder og de som jobber på et storkjøkken. Lang erfaring og tett kundedialog gir oss innsikten som trengs for å utvikle de verktøyene bransjen faktisk trenger.