Hopp til hovedinnhold

En god samarbeidspartner for Skånemejerier

Vi møtte Magnus Lövik fra Skånemejerier for en prat om samarbeidet mellom dem og Millum. Skånemejerier er en stor leverandør i Sverige som leverer til to av Millums kjøpekunder; Nores og Radisson.

Av: Sofie Vatle 18.03.2019 09:43

skaanemejerier-liten

Magnus er bindeleddet mellom Skånemejerier og Millum. Med over 10 års erfaring hos Skånemejerier og mer enn fem års erfaring med Millum Commerce, er Magnus rett person til å fortelle om samarbeidet bedriftene imellom. 

Vi er spesialister på meieriprodukter i Sverige, med hovedvekt på melk, ost og youghurt. Vår omsetning er i overkant av 800 millioner SEK i året.

Magnus Lövik

Key Account Manager

Gjennom samarbeidet med Millum betjener Lövik to store kjeder innenfor storhusholdningsbransjen i Sverige.

Samarbeidet med Millum er viktig for både oss og vårt kundeforhold til Nores og Radisson. De avtalene ville vært umulig for oss å inngå uten å ta i bruk Millum Commerce.

Magnus

Skånemejerier har selv en egen leverandørportal, samt benytter seg av flere eksterne portaler.

Jeg vil si Millum Commerce er en enkel portal å forholde seg til. Personlig oppdaterer jeg katalogene når det trengs og det medfører verken mye arbeid eller tidsbruk. For meg som bruker er det en enkel teknologi å forholde seg til.

Gode skussmål å få

Magnus Lövik forteller at han er godt fornøyd med det Millum leverer, både av produkt og personlig oppfølging.

Først må jeg si at portalen har blitt utrolig enkel og brukervennlig etter den store oppdateringen for 2 år siden. Den er veldig ryddig og oversiktelig nå. Det er enkelt å finne frem til dine kataloger og hva du skal gjøre. Det eneste jeg savner er litt mer informasjon om hva jeg må gjøre i excel-filene utenfor systemet.

Videre kan han fortelle at han er godt fornøyd med oppfølgingen han får fra sin kontaktperson hos Millum. 

Jeg syntes at mine hovedkontakter Michael og Simen er veldig flinke både på fag og oppfølgning. De er alltid lydhøre for forslag og raske med tilbakemeldingene.

Proaktiv og pålitelige

Hos Millum har vi det siste årene jobbet hardt for å bli bedre på de verdiene vi har satt. Derfor lurte vi på hva Magnus tenkte rundt disse.

Jeg oppfatter absolutt Millum som proaktiv. De har en god plattform med ny teknologi, både i front i brukergrensesnittet og teknologisk i bakkant. I samme åndedrag vil jeg absolutt si de er pålitelige. Vi opplever ikke noe problemer med portalen og oppfølging og avtaler holdes. Det er alltid et svar å få om man etterspør noe. Lövik forteller at Michael ofte er i kontakt med forbedringsforslag og ideer til videre samarbeid. Jeg føler absolutt at vi spiller hverandre gode. Det er betryggende å vite at Millum faktisk er interessert i å videreutvikle vårt samarbeid.

Magnus

God verdi for innsatsen

For Skånemejerier er samarbeidet med Millum en vei inn til handel hos to av de store aktørene innen storhusholdningsbransjen. 

For oss i Skånemejerier er dette absolutt en god deal – en no-brainer. Utbyttet er stort i forhold til arbeidet og tiden som må legges ned. Det går som oftest av seg selv og det er en god følelse.

avslutter Magnus