Choice hotels – kjøkkensjef


Corzaon Furuseth, F&B manager Clarion Collection Bastionen

Corazon Furuseth har jobbet i 3 år som kjøkkensjef, og nå også F&B manager, ved Nordic Choice sitt hotell Clarion Collection Bastionen i Oslo sentrum. Corazon kan fortelle at bruken av innkjøpsportalen til Choice definitivt har forenklet arbeidshverdagen hennes betydelig.

– Jeg handler 100% av alle varene gjennom By@Choice. De få unntakene er når noe er utsolgt hos leverandør eller vi er nødt til å endre menyene på kort varsel.

På CC Bastionen er de flere som deler på å gjøre innkjøpene, noe som gjør at de har blitt flinke til å overlappe hverandre og samarbeide ved innkjøp.

– Jeg legger inn bestillinger via portalen fire ganger i uken pga. forskjellige leveringsdatoer hos leverandørene. Passer det ikke inn i min timeplan, kan mine kollegaer enkelt gå inn å legge inn bestillinger for meg, forteller Corazon.

Enkelt å bruke
Det første Corazon trekker frem er hvor enkel portalen er å bruke så fort du har fått satt deg inn i systemet. Hun forteller at hun har fått veldig god opplæring og oppfølgning av servicesenteret hos Choice, i tillegg til opplæring fra Millum på arbeidsplassen.

– Det viktigste er å lære seg funksjonene og skape egne rutiner på hvordan du arbeider i portalen. Du har alt du trenger der, man må bare lære seg å bruke de funksjonene man trenger.

Det er ikke mye Corazon syntes ikke fungerer optimalt, men søkefunksjonen har skapt mest trøbbel i hverdagen.

– Det er veldig bra at den nye innkjøpsportalen kommer med bedre søk. Jeg gleder meg til å ta den i bruk!

– Så klart skulle jeg ønsket den var litt bedre. Derfor gleder jeg meg til innkjøpsportalen kommer i oppdatert versjon høsten 2017. Jeg er helt sikker på at de har fått søkefunksjonen enda bedre!

Elsker handlelistene
– Jeg er så glad i handlelistefunksjonen! Den er så enkelt! Handlelistene fungerer veldig bra og hjelper meg masse i bestillingsprosessen. De er absolutt min favoritt i innkjøpsportalen! I tillegg liker jeg hvordan de fungerer sammen med varetelling. Jeg syntes oppsettet er veldig enkelt og nå som jeg hører at den skal komme i offline-modus er det veldig bra!

Det hender at varene Corazon ønsker seg ikke er på lager eller har gått ut på dato. Da blir det ofte noen telefoner frem og tilbake for å finne en løsning.

– Men jeg har lært meg nå at systemet er utrolig bra på å foreslå og finne erstatningsvarer til meg. Det liker jeg utrolig godt – det er så lett!

Bevisst innkjøper
Det er absolutt ikke tilfeldig hva Corazon kjøper inn. Hun jobber systematisk for å holde varekostnadene nede. Her går ikke noe mat til spille og Bastionen har en meget lav andel matavfall som kastes. Corazon forteller at hun alltid planlegger måltidene ut ifra hva som er på lageret.

– Jeg leter hele tiden etter gode tilbud. Jeg er veldig bevisst på økonomi og pris. Derfor er det utrolig bra at leverandørene kjører kampanjer som vi får informasjon om gjennom portalen. Da kjøper jeg gjerne inn større partier og sprer de utover.

Bastionen blitt en av de beste hotellene i Choice-systemet når det kommer til varekostnader.

– Det syntes jeg er utrolig artig og noe som gjør meg stolt. Jeg har jo fulgt med og sett at varekostnadene har sunket siden jeg startet her. Det er jo kjempegøy!

Menybank blir bra
Bastionen har så vidt startet opp med å bruke Menybank inne i innkjøpsportalen. For Corazon vil det bety enda ett hjelpemiddel som gjør hverdagen lettere.

– Jeg gleder meg masse til å ta i bruk Menybank. Det tror jeg blir skikkelig bra. Det vil gi en helt ny informasjonsflyt mellom kjøkken og servitører her. Vi satser allerede hardt på gluten- og laktosefri mat, men i dag foregår merkingen manuelt. Så det skal bli veldig bra å få alt ut på ett ark, ferdig merket!

Rett og slett en enklere hverdag
– Jeg er totalt sett veldig fornøyd med Millum Procurement (By@Choice). Der har jeg alt jeg trenger i arbeidshverdagen samlet på ett sted. Det gir meg absolutt en enklere hverdag, avslutter Corazon Furuseth.

Brukere av: